vineri, 5 octombrie 2012

din Zilele de Daria Hornoiu


..............................

Pf, cat timp a trecut de atunci... 6 ani. Prea mult timp, prea repede. Si oamenii pleaca dintre noi prea repede. Sau poate suntem luati prin surprindere si de aceea viata ni se pare atat de scurta?

Cine alege sa traim? Cine alege cand murim? Dumnezeu, nu? Ma tot intreb de atunci, cum de nu am fost eu cea care a murit? Cu o saptamana inainte si eu am avut accident cu masina, dar unul foarte mic, unde nimeni nu a patit nimic, doar eu m-am ales cu doua cucuie... cum de nu am murit eu? Eu, care de atata timp ma pregatesc? Ma astept intr-un fel sau altul. Nu stiu daca imi doresc asta, desi de multe ori cand ma privesc in oglinda si imi vad burta tip ca nu mai vreau sa traiesc. Dupa aceea ma calmez si realizez ca e frumos sa traiesti. Ca e bine... ca poti sa simti viata de fiecare data cand inspiri, cand saruti, cand plangi, cand iubesti... viata e pretutindeni. E soarele care te incalzeste cu razele lui, e padurea de pe Tampa primavara, sunt copii care ies galagiosi de la scoala, sunt masinile care tipa la intersectii, sunt batranii care traverseaza incet strada. Viata e peste tot in jur.

Si? Vlad nu vede asta acum. Nu poate sa accepte asta. Il vrea pe tatal lui inapoi. Degeaba copii tipa galagiosi cand ies de la scoala, daca tatal lui nu intra pe usa vineri seara si nu il cearta. Degeaba zac copacii infloriti prin parcuri daca Lucian nu bea o bere cu el sambata seara. De ce el? Ne intrebam cu totii asta. De ce asa? De ce idiotul ala nu are nimic? De ce? De ceee?

Credeam ca daca scriu o sa ma linistesc, o sa dau totul afara, dar pe masura ce scriu, ma enervez si mai tare si imi vine sa urlu. Sa urlu. Si vreau sa inteleg, vreau sa accept, stiu ca asta e voia Lui. Stiu ca nu controlam noi viata. Stiu ca timpul curge de patru saptamani asa cum curgea si pana acum. Stiu ca viata trece, curge mai departe. Ca moartea e inevitabila...ca ramanem doar cu amintiri.

Nu mai pot sa scriu despre asta. Nici nu vreau sa ma gandesc la urmatorul Craciun, cand masa va avea cu un scaun in minus, cand farfuriile vor fi in numar par, dar nu pentru ca s-a mai nascut un versor, ci pentru ca a plecat un unchi, un sot, un tata, un cumnat, un ginere... va fi atat de liniste. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu