luni, 24 octombrie 2011

Vorbele Dariei


Un om implinit?este in primul rand un om care poate zambi sincer, curat, un om care poate rade sanatos si liber. Un om fericit, multumit cu el insusi, un om care isi cunoaste calitatile si defectele, care stie sa se controleze, dar care nu devine victima regulior si autocontrolului. Este un om echilibrat, care primeste tot ce i se da, si bune si rele, el reuseste sa se adapteze si sa depaseasca orice situatie. Un om implinit are cu siguranta sufletul plin de iubire si bucurie, iar din viata lui nu lipsesc Dumnezeu si dragostea. Partea materiala e mai putin importanta, dar echilibrat fiind si constient de potentialul sau, omul implinit sigur are un adapost, un job etc.
Ce consider eu ca este esntial in viata? Sanatatea este normal, pe primul loc. Am realizat ca fara ea, oricat de destept si ambitios ai fi, o boala de poate tranti imediat la pat si te poate impiedica sa iti dezvolti potentialul. Asta e cel mai important, sa iti mentii starea de sanatate si sa o respecti, printr-o viata echilibrata: somn destul, hrana potrivita, consum de apa, miscare. Mai este important sa ai sufletul liber si sa iubeasca permanent, in fiecare clipa. Rice, un fluture, o floare, o mancare, o carte, un barbat. Dar in fiecare clipa sufletul sa simta caldura iubirii, cred ca asta e hrana lui. Este esential sa daruiesti celor din jur, macar si un zambet sau un salut... e foarte greu insa, traim intr-o epoca in care esential e sa ai laptop, i-phone, nu stiu ce casti, nu stiu ce aparat foto, totul inseamna eticheta si bani. E important sa nu cadem in spirala asta a materialului, pentru ca e periculoasa si nu duce nicaieri, decat la pierirea umanului din noi. Da, e important sa ai un job bine platit,  o casa, sa nu ai grija facturilor, a mancarii, nu contest. Sunt elemente esentiale supravietuirii...insa ar trebui pe primul loc sa vina legaturile dintre oameni, sa incercam sa nu ne departam unii de altii prin tehnologie, sa nu ne robotizam singuri. E important sa pastram viu umanul din noi.
Eu pretuiesc viata in general. Cu totul, cu bune si cu rele. Din ce este bun, castig zambete si fericire, din ce este rau castig experienta si simt cum cresc si ma dezvolt ca fiinta, cum mi se largeste orizontul si mi se deschide mintea. Imi place viata pentr ca am oameni minunati in jurul meu, pentru ca exista muzica si culori si pt ca sunt binecuvantat cu simturi care imi permit sa traiesc experienta lor. Imi place sa merg, sa respir, sa mananc, sa imi fac dus. Fiecare lucru marunt pe care il presupune viata. E mai greu sa imi placa sa numar pastile si sa beau diverse bauturi ciudate pe post de tratamente, dar asta e pretul pe care trebuie sa il platesc pt culori si sunete, pentru oamenii minunati...e vorba de echilibru, poate si asta e frumusetea vietii. Ca nu iti ia niciodata fara sa iti dea inapoi, si nu da niciodata prea mult, fara sa compenseze in alta perioada. Este un dar minunat de la Dumnezeu pe care din pacate nu il apreciem mereu, ni se pare ca ni se cuvine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu